П`ятниця, 03.07.2020, 17:44
Ви увійшли як Гість | Група "Гости"Вітаю Вас Гість | RSS

Середня загальноосвітня школа №63 Подільського району м.Києва

Пошук по сайту

Сторінка психолога


Практичний психолог Орліна Оксана Анатоліївна
 
Шановні батьки та учні нашої школи!

Сьогодні ми живемо, працюємо та навчаємось в умовах незвичних для нас - карантин,  самоїзоляція, дистанційне навчання.

Якщо у Вас є запитання до мене, як до спеціаліста, радо допоможу.

 Для цього Вам потрібно звернутися на онлайн - консультацію за електронною адресою - 

okcanaorlina@gmail.com

 

Графік роботи:
 

День тижня

Робочий час

Індивідуальні консультації

Понеділок

12.00 – 15.00

14.00 – 15.00      учні старших класів

Вівторок

 

 

Середа

12.00 – 16.00

15.00 – 16.00    батьки  

Четвер

          Професійне міжкурсове підвищення кваліфікації

П’ятниця

12.00 – 15.00

14.00 – 15.00       педпрацівники

 
 
Консультації проводяться за попереднім записом по телефону 068 98-28-180
кабінет №16 на 2 поверсі.
 

 

   
 
       
 

Навчання вдома:

практичні поради для батьків

в умовах дистанційного навчання школярів

1. Зараз діти, так само як і ми, перебувають у напрузі. Вони відчувають загальну тривогу від невизначеності, від напруги батьків, від зміни звичного режиму та обмежень.

 

2. Ідеально, якщо батьки намагаються бути в контакті зі станом дитини і її почуттями, чесно говорять про те, що з нами відбувається.

 

3. Ми маємо розуміти, що перші два тижні – це період адаптації, коли ми тільки напрацьовуємо новий життєвий досвід. У когось – два, у когось – два з половиною. Це індивідуально. Взагалі, “по-хорошому”, на адаптацію дається до двох місяців, тобто два тижні – це фантастично швидко. Тому зараз ми маємо бути дуже терплячими і обережними до себе і своїх дітей.

 

4. Треба просто робити вдих та видих і нагадувати собі: “Я не вчитель”.

Основа техніки безпеки для батьків: нам потрібно пам’ятати, що ми НЕ вчителі для наших дітей, у нас немає потрібних професійних навичок, ми не вміємо пояснювати предмети і, найголовніше  – ми дуже емоційні.  

 

ПРАКТИЧНІ ПОРАДИ НА КОЖЕН ДЕНЬ

1. День не має перетворюватись на суцільне виконання домашніх завдань. Школа – це не все життя дитини, особливо зараз. Діти і без того відчувають себе незрозуміло за що покараними, і нам важливо, аби школа не асоціювалась із додатковим покаранням.

 

2. У дитини, яка вчиться вдома, має бути окрема територія. Навіть якщо в неї немає своєї кімнати, можна символічно позначити невелику частину мотузкою на підлозі, зробити парканчик з іграшок або коробок – що завгодно.

Ми всі зараз змушені жити і працювати разом на невеличкій території, і це час перегляду кордонів кожної людини – неважливо, великої чи маленької – і поваги до цих кордонів. Це час, коли батьки вчаться стукати, перш ніж увійти в кімнату підлітка, якщо вони не робили цього раніше. Час, коли дитина вчиться не підходити без нагальної потреби до мами, яка працює з дому.

3. Треба слідкувати, щоб дитина будь-якого віку робила перерви – і краще, якщо ми зупинимо її трохи раніше, ніж вона втомиться. Маленькі втомлюються за 10-15 хвилин, підлітки – десь за півгодини.

 

4. Відчиняйте вікна, провітрюйте, дбайте про свіже повітря під час навчання дитини. У мозку є структури, що відповідають за відчуття безпеки – у разі нестачі свіжого повітря ці показники зменшуються. Якщо дитина перебуває в задусі, у неї знижується активність, вона втомлюється, закатує істерики. Чим менше повітря, тим гірші результати навчання.

 

5. Часто, коли дитина бачить велику кількість завдань (більше 8), у неї природно починається паніка і їй легше взагалі закрити щоденник або месенджер. Наше завдання – допомогти структурувати підхід до навчання. Буквально скласти з дитиною план: ти починаєш робити оце, потім – це.

          Також – розбивати велике завдання на маленькі частини. Це стосується всіх дітей. Загалом старші школярі вже вміють це робити самостійно, але якщо дитина у стані тривоги – розфокусована, погляд відсторонений, відсутній, або дитина хапається то за одне, то за інше – їй треба допомогти.

6. Часто дитина перед вибором: з якого завдання почати – з простого чи складного? Це залежить від того, як ваша дитина “вступає в діяльність”. Щоб це зрозуміти, треба поспостерігати: як дитина прокидається?

             Є діти, які швидко встають, умиваються і починають усе робити. Коли така дитина їсть, вона спочатку з’їдає всі найсмачніші шматки і залишає несмачні наостанок. У такому ж режимі вона “вмикається” в усе нове. Тобто дуже швидко “входить” в урок – але й швидко втомлюється. Вона швидко здає контрольну роботу – але не факт, що там не буде помилок. Про таких дітей кажуть, що вони все схоплюють миттєво, але не зрозуміло, наскільки довго будуть це пам’ятати. Таким дітям треба складне давати на початку. І робити зарядку після уроку.

         Натомість, є діти іншого типу – які довше розганяються. Вони “вмикаються” не так швидко – але довше йдуть. Ці діти переважно встають поволі, не з першого разу, зазвичай спочатку з’їдають несмачне, а смачні шматочки залишають наостанок. Таким дітям треба на розгін давати легкші завдання, а складні – потім. Їм навіть можна ставити під час навчання енергійну музику – якщо музика їх не відволікає. Або робити перед уроком зарядку.

 

7. Коли ми хочемо дитину в щось швидко залучити – наприклад, у навчання – ми маємо пам’ятати, що в неї, як у кожної людини, є інерція. Коли маленька дитина грається, а їй треба сідати за уроки – тут допоможе обумовлений час або дзвоник будильника, який кличе до навчання. Або ми говоримо: “За 10 хвилин сідаємо за уроки”. Так ми виявляємо повагу до своєї дитини як до людини. Зрозуміло, що це складно, адже багато батьків сьогодні також живуть у режимі дефіциту сил. Найлегший спосіб зекономити сили – примус. Але це програшний спосіб.

 

Зараз непростий час і випробування для всіх – тож зичу сил батькам, дітям і вчителям.

 
 

Пам‘ятка батькам першокласника:

 

v Підтримуйте в дитині її бажання стати школярем. Ваше серйозне ставлення до шкільних проблем , досягнень , а можливо й ускладнень допоможуть першокласникові підтвердити значущість його нового становища та діяльності.

          Обговоріть з дитиною ті правила і норми , з якими вона зустрілася у школі. Обґрунтуйте їх           необхідність.

v Дитина має право на помилку . Коли людина навчається , в неї може щось не виходити, це правомірно.

v Складіть разом з дитиною режим дня, стежте за його виконанням .

v Не пропускайте труднощі , які виникають на початку навчання. Якщо , наприклад, у дитини логопедичні проблеми, починайте їх вирішувати на першому році навчання.

v Підтримуйте першокласника в його бажанні досягти успіху.

У кожній діяльності обов’язково знайдіть , за що його можна похвалити. Пам’ятайте , що емоційна підтримка і похвала можуть помітно підвищувати інтелектуальні досягнення людини.

v  Якщо вас щось тривожить у поведінці дитини не соромтесь звернутись до шкільного психолога.

v У зв’язку із соціальною позицією школяра в житті вашої дитини з’явилась більш авторитетна людина , ніж ви. Це вчитель. Поважайте думки першокласника про свого педагога.

Навчання — нелегка і відповідальна праця. Школа суттєво змінює життя дитини, але це не повинно впливати на різнобічний дитячий світ. У першокласника має залишатись достатньо часу на ігри та розваги.

                                                               

 

                             

 

ДЕКІЛЬКА КОРИСНИХ ПОРАД БАТЬКАМ

 

  1. Добре чи погано йде виховання – про це достовірно можна судити по тому, чи може ваша дитина сказати: "Я щасливий!"
  2. Не дуже сподівайтеся на власний приклад, на жаль, лише погані приклади заразливі.    
  3. Приклад, звичайно, важливий, але тільки в тому випадку, якщо ви поважаєте свою дитини.
  4.  Ваша дитина домагається свободи від батьків? Отже, в родині щось не в порядку, у хорошій сім'ї діти відчувають себе вільними, їм і в голову не приходить повставати проти батьків.
  5. Ми не господарі життя своїх дітей, ми не можемо знати їх долі. Ми не до кінця знаємо, що добре, а що погано для їх майбутнього, тому будемо обережнішими у всіх рішеннях, які можуть впливати на шлях дитини.
  6.  Коли ми говоримо з дітьми, ми завжди впевнені в тому, що це і є істина, але ми не помічаємо, що іноді срамимся в очах своїх дітей. Не бійтеся дитячих сумнівів у вашій правоті.
  7. Доглядати за дітьми треба обов’язково , бездоглядних дітей може підстерегти біда.
  8.  Вчіться керувати своєю інтонацією, безпомилкова інтонація може згладити навіть педагогічну помилку.
  9. Частіше говоріть дитині головні слова: “Не горюй! Не сумуй! Не бійся! Якщо що - я поруч!".
  10.  Захищати чи не захищати свою дитину від кривдників – однє з найважчих питань виховання, але не залишайте дитину одну, якщо відчуваєте, що вона ображена.
  11.  Іноді діти приймають усі шкільні і позашкільні неприємності занадто близько до серця. Постійно вчіть їх розрізняти, що важливо, а що не дуже.
  12.  Якщо діти занадто захоплені телевізором або комп'ютером: не ходять гуляти і втратили друзів, то телевізор повинен ... зламатися. Хоча б на 2-3 місяці, поки діти не прийдуть в себе.
  13.  Згадайте, як давно чули сміх у вашому домі? Чим частіше сміються діти, тим краще йде виховання.
  14. Джон Стейнбек говорив: "Хлопчик стає чоловіком, коли виникне необхідність в чоловікові". Хочете виростити чоловіка – створюйте таку необхідність в будинку.
  15.  Ви прийшли додому і побачили, що ваш восьмирічний син і його гості буквально розгромили будинок. Зрозуміємо, що злого умислу не було: просто грали діти в хованки, скористаємося цією нагодою, щоб сказати: "Нічого, давай прибирати разом".
  16.  Ніколи не докоряйте дитину віком: "Ти вже великий!", ні станом: "А ще хлопчик!", ні шматком хліба: "Ми тебе годуємо, поїмо".
  17.  Намагайтеся нікого не критикувати при дітях. Сьогодні ви скажете погане про сусіда Миколу Петровича, а завтра діти будуть погано говорити про вас.
  18.  Найважче у вихованнінавчити дітей людинолюбству. Любити дітей буває важко. Хваліть дитину, але ще частіше хваліть людей в його присутності.
  19.  Батьків дратує, коли діти не слухаються з першого слова. Навчіться повторювати прохання без роздратування і побачите, як спокійно стане у вашому домі.
  20.  Коли ви сварите дитину, не вживайте слів: "Ти завжди", "Ти взагалі", "Вічно ти"... Ваша дитина взагалі і завжди хороша, вона лише сьогодні зробила щось не так, про це і скажіть їй.
  21.  Є діти, яких не візьмеш ні покараннями, ні добром, але великодушне ставлення зрештою рятує їх.
  22.  Як? Ви ще ставите дитину в кут? Це вже не робить ніхто в Європі. Ви безнадійно відстали від педагогічної моди.
  23.  В
Контакти
м. Київ,
вул. І. Виговського, 10-А

тел/факс: (044) 400-500-1

моб: (093) 33-22-197 (секретар)

E-mail: school_63kiev@ukr.net
...
Школа – це пристань і гавань,
Сюди повертаєшся знов
Із мандрів далеких і плавань.
Тут вічно панує любов.
Тебе тут завжди пам'ятають,
Куди б не заїхав, не йшов –
На тебе постійно чекають
Увага, турбота, любов.
Календар
«  Липень 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031
Форма входу
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0